Zobacz podgałęzie
Klauzula informacyjna
dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w
związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)
EWIDENCJA
LUDNOŚCI
1. Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy w Płońsku
ul. Pułtuska 39, 09-100 Płońsk
Blok B tel.
(023) 662 56-35 wew. 44 E-mail
ewidencja@ugplonsk.pl
2.
Prowadzone zbiory
-
Rejestr
mieszkańców,
-
Rejestr
zamieszkania cudzoziemców
-
Rejestr
wyborców,
3. Podstawy prawne
-
Ustawa z dnia 24 września 2010
r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.)
-
Ustawa z dnia 16 czerwca 1960
r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U.
z 2018 r. poz. 2096 ze zm.). -
Ustawa z dnia 16 listopada
2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze
zm.).
-
Rozporządzenie Ministra
Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej
(Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2020 r. poz. 930).
Zameldowanie
na pobyt stały i czasowy
Wymagane
dokumenty i dodatkowe informacje
Obywatel polski
przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonywać
obowiązek meldunkowy określony w ustawie. Obowiązek meldunkowy polega na:
-
zameldowaniu
się w miejscu pobytu stałego lub czasowego;
-
wymeldowaniu
się z miejsca pobytu stałego lub czasowego;
-
zgłoszeniu
wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu z wyjazdu poza
granice Rzeczypospolitej Polskiej.
Za osobę nieposiadającą zdolności do
czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych
obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub
inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika,
legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33
§ 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096, ze zm.), po okazaniu przez
pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
Wymeldowania się z miejsca pobytu stałego lub czasowego, a także zgłoszenia
wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu z wyjazdu poza
granice Rzeczypospolitej Polskiej można dokonać w formie dokumentu
elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na
zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Obywatel polski dokonuje zameldowania się na pobyt stały lub czasowy w formie
pisemnej na formularzu (papierowym) w organie gminy właściwym ze względu na
położenie nieruchomości, w której zamieszkuje, przedstawiając do wglądu dowód
osobisty lub paszport.
Obywatel polski dokonujący zameldowania na pobyt stały lub czasowy przedstawia
potwierdzenie pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot
dysponujący tytułem prawnym do lokalu na formularzu zgłoszenia pobytu stałego
lub formularzu zgłoszenia pobytu czasowego, oraz, do wglądu, dokument
potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu. Dokumentem
potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa
cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub
orzeczenie sądu.
Przy zameldowaniu na pobyt czasowy należy wskazać deklarowany okres pobytu w
tym miejscu.
Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma
na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała.
Zameldowania w stosunku do dzieci osób obywateli polskich urodzonych na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dokonuje z urzędu kierownik urzędu stanu
cywilnego sporządzający akt urodzenia. Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy
następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia, w miejscu stałego albo czasowego
pobytu rodziców albo tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa.
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest
obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w
30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Równocześnie można mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu
czasowego. Przez pobyt czasowy obywatela polskiego należy rozumieć
przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy.
Wzory wniosków lub
formularzy
Zgłoszenie
pobytu stałego.
Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące.
- Należy
wypełnić na oryginalnych drukach, druki dostępne są w Urzędzie Gminy w Płońsku Blok B.
Opłaty
Organ w
chwili dokonywania zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie bezpłatne
zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały. Dokonując zameldowania na pobyt
czasowy organ wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o zameldowaniu na
pobyt czasowy, które podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł. Organ może
wydać na wniosek osoby zaświadczenie o wymeldowaniu, które podlega opłacie
skarbowej w wysokości 17 zł.
Wymeldowanie z pobytu stałego
lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące
Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego albo opuszcza
miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany
jest wymeldować się.
Obywatel polski dokonuje wymeldowania z miejsca pobytu stałego albo z miejsca
pobytu czasowego:
-
w
formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla
dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty
lub paszport, albo
-
w
formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie
danych do systemu teleinformatycznego organu gminy, pod warunkiem
otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru.
Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego
dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
Obywatel polski, który wyjeżdża z kraju z zamiarem stałego pobytu poza
granicami Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zgłosić swój wyjazd.
Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej skutkuje
wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego i czasowego.
Obywatel polski, który wyjeżdża poza granice Rzeczypospolitej Polskiej, bez
zamiaru stałego pobytu, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, jest obowiązany
zgłosić swój wyjazd oraz powrót.
Zgłoszeń, o których mowa powyżej dokonuje się najpóźniej w dniu
opuszczenia miejsca pobytu stałego albo czasowego:
-
w
formie pisemnej w organie gminy, właściwym ze względu na miejsce
zameldowania, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, albo
-
w
formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie
danych do systemu teleinformatycznego organu gminy, właściwym ze względu
na miejsce zameldowania, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego
poświadczenia odbioru.
Wymagane
dokumenty
Do wglądu dokument potwierdzający
tożsamość - dowód osobisty lub paszport wniosek, na którym fakt pobytu osoby w
lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie potwierdził najemca lub właściciel
lokalu czytelnym podpisem.
Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się
pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy
z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
(Dz. U. z 2018 r. poz. 2096, ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu
jego dowodu osobistego lub paszportu, który przedkłada wniosek jak wyżej.
Wzory
wniosków lub formularzy
-
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu
stałego lub czasowego ponad 3 mies. lub wyjazdu za granicę na pobyt
czasowy ponad 3 miesiące
Należy wypełnić na oryginalnych drukach, druki dostępne są w Urzędzie Gminy w Płońsku Blok B
lub
Do pobrania:
zgloszenie_pobytu_czasowego..pdf
zgloszenie_wymeldowania_z_pobytu_stalego..pdf
zgloszenie_wymeldowania_z_pobytu_czasowego.pdf
zgloszenie_wyjazdu_poza_granice_rp.pdf
zgloszenie_powrotu_z_wyjazdu_poza_granice.pdf
Zameldowanie cudzoziemca
Podstawa
prawna:
-
Ustawa z dnia24 września 2010
r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.).
- Ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2094 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2020 r. poz. 930).
Dodatkowe informacje
1. Cudzoziemiec będący obywatelem
państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim
Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej, przebywający
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w
miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia
przybycia do tego miejsca.
2. Członek rodziny cudzoziemca, o
którym mowa w pkt 1, niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii
Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub
obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu
pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do
tego miejsca.
3. Cudzoziemiec niewymieniony w pkt
1 i 2, przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, ma obowiązek zameldować
się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej 4. dnia, licząc od dnia
przybycia do tego miejsca.
Cudzoziemiec dokonujący zameldowania na
pobyt stały przedkłada stosowny wniosek oraz przedstawia kartę pobytu wydaną w
związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta
długoterminowego Unii Europejskiej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych,
ochrony uzupełniającej, albo nadaniem statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej
Polskiej, dokument "zgoda na pobyt tolerowany" albo zezwolenie na
pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,
decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w
Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów
humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany.
Cudzoziemiec, o którym mowa w pkt 1, dokonujący zameldowania na
pobyt stały, przedstawia ważny dokument podróży lub inny dokument
potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający
prawo stałego pobytu albo zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii
Europejskiej lub oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, a cudzoziemiec, o którym mowa w pkt 2, dokonujący
zameldowania na pobyt stały - ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego
pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej albo ważną kartę pobytu
członka rodziny obywatela Unii Europejski
ej.
Cudzoziemiec dokonujący zameldowania się na pobyt czasowy
przedstawia wizę, a w przypadku gdy wjazd cudzoziemca nastąpił na podstawie
umowy przewidującej zniesienie lub ograniczenie obowiązku posiadania wizy albo
cudzoziemiec przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie art.
108 ust. 1 pkt 2 lub art. 206 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o
cudzoziemcach (Dz. U. z 2018 r. poz. 2094) lub na podstawie umieszczonego w dokumencie
podróży odcisku stempla, który potwierdza złożenie wniosku o udzielenie
zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej - dokument
podróży, tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, kartę pobytu,
dokument "zgoda na pobyt tolerowany" albo zezwolenie na pobyt
czasowy, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta
długoterminowego Unii Europejskiej lub decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w
Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony
uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt
tolerowany.
Cudzoziemiec, o którym mowa w pkt 1, dokonujący zameldowania na
pobyt czasowy, przedstawia ważny dokument podróży lub inny ważny dokument
potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający
prawo stałego pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii
Europejskiej lub, w przypadku braku zaświadczenia, składa oświadczenie o
zarejestrowaniu pobytu, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a
cudzoziemiec, o którym mowa w pkt 2, dokonujący zameldowania na pobyt czasowy -
ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela
Unii Europejskiej lub ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii
Europejskiej.
Obywatele państw członkowskich Unii
Europejskiej meldowani są na takich samych zasadach jak obywatele polscy, przy
uwzględnieniu dodatkowych dokumentów niezbędnych do zameldowania.
Pozostali cudzoziemcy mogą być meldowani wyłącznie na okres wynikający z
dokumentu legalizującego ich pobyt. Taki cudzoziemiec obowiązany jest do
posiadania dokumentu legalizującego pobyt w Polsce z określonym terminem
ważności, jak jest to również w przypadku członka rodziny obywatela państwa
członkowskiego Unii Europejskiej nie
Dyscyplina
meldunkowa
Organy gminy wydają na wniosek strony lub z urzędu
decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu
stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące i nie dopełniła
obowiązku wymeldowania się. Wydanie takiej decyzji wymaga przeprowadzenia
postępowania wyjaśniającego.
Wymagane dokumenty
a)
Wniosek o dokonanie wymeldowania lub zameldowania
b) tytuł prawny do lokalu: umowa cywilno – prawna lub wypis z księgi
wieczystej na działkę zabudowaną lub akt notarialny na działkę ewentualnie
pozwolenie na budowę i nadanie numeru na budynek.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 24 września 2010
r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.)
-
Ustawa z dnia 16 czerwca 1960
r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U.
z 2018 r. poz. 2096 ze zm.). -
Ustawa z dnia 16 listopada
2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze
zm.).
-
Rozporządzenie Ministra
Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej
(Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330).
Wzory wniosków lub formularzy
Wniosek
- własny (podanie o wymeldowanie) lub wniosek dostępny w urzędzie
Opłaty
Opłata skarbowa
z
a wydanie decyzji 10,00 zł w kasie
lub na konto urzędu: Bank Spółdzielczy
3
9
8230 0007 0000 0563 2032 0063
Termin załatwienia sprawy
Zgodnie
z KPA
Sprawy związane z wydawaniem zaświadczeń
Wymagane dokumenty do wydania zaświadczenia
- Wniosek osoby zainteresowanej
Opłaty
- opłat w kwocie 17,00 zł w kasie lub na konto
Urzędu Gminy w Płońsku nr:
3
9 8230 0007 0000 0563 2032 0063
Nie podlega
opłacie skarbowej wydanie zaświadczenia w sprawach określonych
w art. 2 oraz 3 ustawy z dnia 16 listopada 20
06r. o opłacie
skarbowej /
Dz. U.
z 2019 r. poz. 1000/.
wniosek_o_wydanie_zaswiadczenia..docx
Udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców,
rejestru cudzoziemców oraz dokumentacji związanej
z wydawaniem dowodów osobistych
Podstawy prawne :
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.).
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 653 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2523 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz. U. z 2015 r. poz. 1604).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017 r. poz. 2482).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłaty za udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz. U. z . 2016 r. poz. 319).
Wymagane dokumenty
-
wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru
mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru Pesel lub wniosek
o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi oraz wnieść
stosowną opłatę, której dowód uiszczenia załącza się do złożonego wniosku
Wzory wniosków lub formularzy
-
Wzory wniosków o udostępnienie danych -
pobierz
- Wzór wniosku o udostępnienie danych z dokumentacji związanej z dowodami osobistymi - pobierz
Dane z rejestru mieszkańców oraz rejestru
zamieszkania cudzoziemców, w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych
zadań, udostępnia się nieodpłatnie następującym podmiotom:
-
organom administracji
publicznej, sądom i prokuraturze;
-
Policji,
Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego,
Służbie Wywiadu Wojskowego, Służbie Celnej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Biuru Ochrony Rządu,
Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji
Kryminalnych, organom wyborczym i strażom gminnym (miejskim);
-
komornikom
sądowym – w zakresie niezbędnym do prowadzenia postępowania
egzekucyjnego;
-
organom
kontroli skarbowej i wywiadowi skarbowemu;
-
państwowym
i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie
niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych
przepisach;
-
Polskiemu
Czerwonemu Krzyżowi, w zakresie danych osób poszukiwanych.
Dane, o których mowa wyżej, mogą być udostępnione odpłatnie:
-
osobom
i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny;
-
jednostkom
organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii
publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej
modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą;
-
innym
osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes faktyczny w
otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane
dotyczą
Dane z Rejestru Dowodów Osobistych udostępnia organy gmin w zakresie
posiadanego dostępu w trybie jednostkowym.
Opłata za udostępnienie jednostkowych danych wynosi 31,00
zł i wnosi się ją na konto nr:
94 8230 0007 0000 0563 2015 0002
.
Dodatkowe informacje
Wniosek o
udostępnienie danych powinien zawierać: podstawę prawną. upoważniającą do
otrzymania danych lub uzasadnioną potrzebę żądania udostępnienia danych.
Potrzeba uzyskania danych może wynikać z interesu faktycznego bądź
prawnego. W przypadku powoływania się
na interes prawny wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa
materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania udostępnienia
danych osobowych innej osoby, lub załączyć dokumenty potwierdzające ten
interes. Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to:
przysługujące wierzytelności; postępowanie sądowe w sprawie: nabycia spadku,
zniesienia współwłasności, o ochronę dóbr osobistych.
Prowadzenie stałego rejestru wyborców
Podstawy prawne:
-
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011
roku - Kodeks wyborczy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 684 ze zm.).
-
Rozporządzenie Ministra Spraw
Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r.
w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. z 2017 r. poz. 1316).
Rejestr wyborców służy do sporządzenia spisu wyborców dla
wyboru Prezydenta Rzeczypospolitej, dla wyborów do Sejmu i do Senatu, dla
wyboru posłów do Parlamentu Europejskiego, dla wyborów do rad gmin, rad
powiatów i sejmików województw, dla wyboru wójta, burmistrza
i prezydenta miasta, a także do sporządzania spisów osób uprawnionych
do udziału w referendum ogólnokrajowym oraz lokalnym.
Obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy,
którym przysługuje prawo wybierania.
Rejestr wyborców dzieli się na część A i B.
Część A rejestru obejmuje obywateli polskich, część
B - obywateli Unii Europejskiej niebędących obywatelami polskimi, stale
zamieszkałych na terenie gminy i uprawnionych do korzystania z praw
wyborczych w Rzeczypospolitej Polskiej.
Wyborcy zameldowani na obszarze gminy na pobyt stały
wpisywani są do rejestru wyborców z urzędu.
Wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy bez
zameldowania na pobyt stały wpisywani są do rejestru wyborców, jeżeli złożą
w tej sprawie pisemny wniosek.
Wzory wniosków lub formularzy
Wnioski
o wpisanie do rejestru wyborców można pobrać w Urzędzie Gminy Blok B.
lub na stronie poniżej:
Opłaty
Wpis nie podlega opłacie skarbowej.
|
- WNIOSEK O SKREŚLENIE Z REJESTRU WYBORCÓW pobierz
-
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE REJESTRU WYBORCÓW
pobierz
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Ewa Tobolska
- Data udostępnienia w BIP: 2017-10-20 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Ewa Tobolska
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-09-11 11:42:17
- Liczba odsłon: 2052
- Historia dokumentu: