Zobacz podgałęzie
- Posiedzenia Rady Gminy w kadencji 2018 - 2023
- Skład Rady Gminy Płońsk kadencji 2018 - 2023
- Przewodniczący Rady Gminy Płońsk kadencji 2018 - 2023
- Zapytania i interpelacje radnych w kadencji 2018 - 2023
- Skargi, wnioski i petycje
- Posiedzenia Rady Gminy w kadencji 2014-2018
- Przewodniczący Rady Gminy kadencji 2014-2018
- Skład Rady Gminy w kadencji 2014-2018
- Stałe Komisje Rady Gminy
- Plan pracy Rady Gminy
- Posiedzenia Rady Gminy w kadencji 2010-2014
- Przewodniczący Rady Gminy w Płońsku w kadencji 2010-2014
- Skład Rady Gminy w Płońsku w kadencji 2010-2014
- Przewodniczący Rady Gminy w Płońsku w kadencji 2006-2010
- Skład Rady Gminy w Płońsku w kadencji 2006 - 2010
- Posiedzenia Rady Gminy w kadencji 2006-2010
1. Organem stanowiącym i kontrolnym w gminie jest rada gminy.
2. Uchwały rady gminy zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu jawnym, chyba że ustawa stanowi inaczej.
3. Kadencja rady gminy trwa 4 lata licząc od dnia wyboru.
4. W skład rady wchodzą radni w liczbie piętnastu w gminach do 20 000 mieszkańców.
5. Do właściwości rady gminy należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej.
6. Do wyłącznej właściwości rady gminy należy:
· uchwalanie statutu gminy,
· ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,
· powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz sekretarza gminy – na wniosek wójta,
· uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,
· uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
· uchwalanie programów gospodarczych,
· ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,
· podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych
w odrębnych ustawach,
· podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
ü określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej;
ü do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy,emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania
i wykupu przez wójta,
ü zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
ü ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym,
ü zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy,
ü tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,
ü określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez wójta,
ü tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,
ü ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym.
· określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania, podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a,
· podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku,
· podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi
i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,
· podejmowanie uchwał w sprawach herbu gminy, nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r.
o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086, z późn. zm), a także wznoszenia pomników,
· nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,
· podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,
· stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy.
7. Rada gminy kontroluje działalność wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy; w tym celu powołuje komisję rewizyjną.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Koper Katarzyna
- Data udostępnienia w BIP: 2005-06-30 13:30:55
- Informacja zaktualizowana przez: Koper Katarzyna
- Data ostatniej aktualizacji: 2007-01-26 14:48:33
- Liczba odsłon: 6009
- Historia dokumentu: