Ogłoszenie nr 597383-N-2018 z dnia 2018-08-01 r.
Urząd Gminy w Płońsku: Udzielenie i obsługa
kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2018
r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O
zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy,
których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie
jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową
integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy
wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których
mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych
przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu
któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie
jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić
zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy
ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z
danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania
postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii
Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje
dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Płońsku,
krajowy numer identyfikacyjny 13050494900000,
ul. Pułtuska
39 , 09-100 Płońsk, woj. mazowieckie,
państwo Polska,
tel. 236 625 635,
e-mail zamowieniapubliczne@ugplonsk.pl,
faks 236 622 426.
Adres strony internetowej (URL):
Adres profilu
nabywcy:
Adres
strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub
formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3)
WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między
zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w
przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych
państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest
odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za
przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie
będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie
zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4)
KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania
można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.ugplonsk.bip.org.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.ugplonsk.bip.org.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty
lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie
ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane
jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Urząd
Gminy w Płońsku, ul. Pułtuska 39, 09-100 Płońsk
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można
uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu
przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa
kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2018
r.
Numer referencyjny: RGS.271.5.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog
techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w
odniesieniu do:
Zamawiający
zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup
części:
Maksymalna
liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu
wykonawcy:
II.4)
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość
dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na
innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Udzielenie i obsługa
kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2018
r. 1) Przedmiot zamówienia: Wykonanie usługi bankowej polegającej na udzieleniu
i obsłudze kredytu długoterminowego w kwocie 2 000 000,00 zł (słownie: dwa
miliony złotych 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu
budżetu na 2018 r związanego z realizacją inwestycji drogowych. 2) Zakres
przedmiotu zamówienia: a) Wysokość kredytu: 2 000 000,00 zł (słownie : dwa
miliony złotych 00/100). b) Podstawa zaciągnięcia kredytu: Uchwała Nr
XLIII/301/2018 Rady Gminy Płońsk z dnia 26 marca 2018 r. w sprawie zaciągnięcia
i zabezpieczenia długoterminowego kredytu. c) Zabezpieczenie kredytu: weksel
własny In blanco wraz z deklaracją wekslową. ü Uruchomienie kredytu:
bezgotówkowo w październiku 2018 r. – w transzach, na rachunek bankowy wskazany
przez Zamawiającego; wysokość transzy będzie każdorazowo określona przez
Zamawiającego i przedkładana Wykonawcy w postaci pisemnego wniosku; termin
uruchomienia transzy kredytu od dnia przedłożenia przez Zamawiającego pisemnego
wniosku – zgodnie z ofertą Wykonawcy (maksymalnie 3 dni robocze), ü
Okres karencji w spłacie kredytu: do 30.03.2019 roku. ü Waluta kredytu: złoty
polski (PLN) ü
Spłata kapitału kredytu: po upływie karencji począwszy od 31.03.2019 r. Planuje
się następujące spłaty: 2019 – 50 000,00 31.III. 2020 – 50 000,00 31.III. 2021-
50 000,00 31.III. 2022 – 50 000,00 31.III. 2023 – 50 000,00 31.III. 2024 – 50
000,00 31.III. 2025 – 100 000,00 31.III. 2026 – 100 000,00 31.III. 2027 – 250
000,00 100 000,00 – 31.III. 150 000 – 30.VI. 2028 – 350 000,00 100 000,00 –
31.III. 100 000,00 – 30.VI. 150 000,00 – 30.IX. 2029 – 450 000,00 150 000,00 –
31.III. 150 000,00 – 30.VI. 150 000,00 – 30.IX. 2030 – 450 000,00 150 000,00 –
31.III. 150 000,00 – 30.VI. 150 000,00 – 30.IX. odsetki kwartalnie w każdym
roku. ü
Spłata ostatniej raty – 31.12.2030 r. ü Spłata odsetek w ratach
kwartalnych – płatnych ostatniego dnia każdego kwartału. ü
Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu.
Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystanego kredytu, przy
założeniu, że rok liczy 365 dni lub 366 dni w przypadku roku przestępnego. ü
Jeżeli termin spłaty odsetek lub rat kapitałowych przypada na dzień ustawowo
wolny od pracy, spłata odsetek lub rat kapitałowych nastąpi w pierwszym dniu
roboczym przypadającym po dniu wolnym od pracy. W przypadku gdy 31.XII przypada
na dzień wolny od pracy to spłata odsetek i kapitału nastąpi w ostatnim dniu
roboczym w danym roku. ü Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w
harmonogramie spłat kredytu i odsetek. ü Prowizja przygotowawcza –
0,00% ü
Oprocentowanie kredytu – zmienne ustalone w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M
powiększoną o stałą w całym okresie obowiązywania umowy marżę Wykonawcy. Jako
podstawę do oprocentowania kredytu należy przyjąć WIBOR 1M z ostatniego dnia
roboczego poprzedniego miesiąca kalendarzowego tj. 31.07.2018 r ü
Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie pobierania całej kwoty kredytu lub
możliwość nie uruchomienia kredytu bez ponoszenia żadnych dodatkowych opłat i
prowizji. ü
W przypadku możliwości płatniczych Zamawiającego dopuszcza się możliwość
wcześniejszej spłaty raty lub całości kredytu bez obciążenia jakimikolwiek
prowizjami lub opłatami z tytułu przedterminowej spłaty kredytu lub
jakimikolwiek dodatkowymi kosztami po uprzednim pisemnym powiadomieniu
Wykonawcy, na 3 dni przed zamierzonym terminem wcześniejszej spłaty z podaniem
kwoty i daty wcześniejszej spłaty. Wówczas oprocentowanie naliczane będzie za
okres faktycznego korzystania z kredytu. ü Bank zobowiązuje się
zagwarantować przyjęcie w każdym terminie przedterminowej spłaty części lub
całości kredytu bez obciążania Zamawiającego opłatą z tytułu przedterminowej
spłaty części lub całości kredytu, po uprzednim pisemnym powiadomieniu Banku
przez Zamawiającego na 7 dni przed zamiarem dokonania takiej spłaty. ü Bank
nie pobierze żadnych opłat i prowizji z tytułu udzielenia, obsługi i
administracji kredytu. ü Udzielenie kredytu nie zobowiązuje Gminy Płońsk do
przeniesienia konta bankowego do banku Wykonawcy. ü Kapitalizacja odsetek
jest niedopuszczalna. ü Spłata kapitału dokonywana będzie po upływie okresu
karencji. ü
Przelanie należnych Bankowi (Wykonawcy) odsetek następować będzie na podstawie
pisemnej informacji Banku o wysokości należnej kwoty za okres rozliczeniowy (z
podaniem rachunku wyliczenia) tak aby Zamawiający mógł przelać odsetki
terminowo. Pierwszym okresem rozliczeniowym jest 31.12.2018 r. ü W
przypadku niemożności spłaty kredytu na dzień 30.09.2030 r. Zamawiający
zastrzega sobie za zgodą obu stron możliwość wydłużenia terminu spłaty kredytu
wraz z odsetkami. ü
Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie pobrania całej kwoty kredytu lub
możliwość nieuruchomienia kredytu bez ponoszenia żadnych dodatkowych opłat i
prowizji. 3) Informacje dodatkowe: a. Dokumenty finansowe – załącznik nr 7 do
SIWZ. b. Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania oświadczenia o poddaniu się
egzekucji, zgodnie z art. 97 Ustawy Prawo bankowe c. Zamawiający dopuszcza
możliwość kontrasygnaty Skarbnika na dokumentach stanowiących zabezpieczenie
spłaty kredytu (m.in. podpis na wekslu, deklaracji wekslowej i ewentualnie na
oświadczeniu o poddaniu się egzekucji) d. Gmina nie korzysta i nie korzystała w
przeszłości z wykupu wierzytelności. e. Gmina nie posiada zobowiązania
wynikających z umów o terminie płatności, na okres dłuższy niż 6 miesięcy,
przypadających w latach następnych, faktur z terminem płatności dłuższym niż
pół roku f. Gmina nie posiada umowy zobowiązującej do dokonywania dopłat do
kapitału lub bezzwrotnej dopłaty do działalności bieżącej w spółce kapitałowej,
w której ma udziały. g. Nie wystąpiły przejęcia z mocy prawa przez Gminę
zadłużenia po podmiocie, dla którego była podmiotem założycielskim lub na
podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego, czy też stowarzyszenia
zależnego na mocy, której Gmina wstąpi na miejsce dłużnika, który zostaje z
długu zwolniony. h. Nie wystąpiły przypadki przejętych zobowiązań z kredytów i
pożyczek nie klasyfikowane, jako zadłużenie ujmowane do długu publicznego. i.
Nie wystąpiły przypadki ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty
spłaty wymagalnych zobowiązań. j. Gmina nie udzieliła gwarancji i poręczeń.
II.5) Główny kod CPV: 66113000-5
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
66113000-5 |
II.6) Całkowita wartość
zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się
udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134
ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną
udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust.
6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8)
Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została
zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system
zakupów:
miesiącach:
lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:
lub zakończenia: 2030-12-31
Okres w miesiącach |
Okres w dniach |
Data rozpoczęcia |
Data zakończenia |
2018-10-01 |
2030-12-31 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub
uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z
odrębnych przepisów
Określenie warunków: Wykonawca
spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie
działalności bankowej, a także realizacji usług objętych przedmiotem
zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo
Bankowe (Dz. U. z 2015 r., poz. 128 z późniejszymi zmianami), a w przypadku
określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający
rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w
art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
Informacje dodatkowe
III.1.2)
Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający
nie określa powyższego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3)
Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca
spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał lub wykonuje w okresie 3 ostatnich lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy – w tym okresie, dwie usługi obejmujące udzielenie kredytu, z
podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których
usługi te zostały wykonane oraz załączenie dowodów określających czy te usługi
zostały wykonane lub są wykonywane należycie. W przypadku usług nadal
wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte
wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert w postępowaniu – załącznik nr 7 do SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących
czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach
zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: 2.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
o których mowa w Części V ust. 1 pkt 2 lit. c) SIWZ, polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który polega na
zdolnościach innych podmiotów musi udowodnić, Zamawiającemu, że realizując
zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu
umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy
stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do
ich zasobów tj. zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobu
wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu
zamówienia publicznego, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy
wykonywaniu zamówienia publicznego oraz czy podmiot, na zdolnościach którego
Wykonawca polega zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności
dotyczą. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, przedstawia
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
potrzeby realizacji zamówienia. 4. Zamawiający oceni, czy udostępniane
Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na
wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada
czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w
art. 24 ust.1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1. 5. W odniesieniu do warunków
dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy
mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, gdy podmioty te zrealizują
usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia
określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24
ust. 5 ustawy Pzp Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia
określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ
OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE
PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA
KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu
wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej należy sporządzić wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA
WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
7) zezwolenie na
prowadzenie działalności bankowej, a także realizacji usług objętych
przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.
Prawo Bankowe (Dz. U. z 2015 r., poz. 128 z późniejszymi zmianami), a w
przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument
potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o
której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. 6) wykazu usług obejmującego co
najmniej dwie usługi obejmujące udzielenie kredytu, z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których usługi te zostały
wykonane oraz załączenie dowodów określających czy te usługi zostały wykonane
lub są wykonywane należycie. W przypadku usług nadal wykonywanych referencje
bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w
postępowaniu – załącznik nr 7 do SIWZ
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6)
WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA
WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART.
25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Do oferty każdy Wykonawca zobowiązany jest do złożenia : 1) Aktualnych na dzień składania ofert oświadczeń w zakresie wskazanym w Załącznikach Nr 3 i Nr 4 do SIWZ). Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; 2) Formularz ofertowy (Załącznik Nr 1 do SIWZ), 3) Formularz cenowy (Załącznik Nr 2 do SIWZ); 4) w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów - zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w formie oryginału; 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia o których mowa w ust. 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu o którym mowa w ust. 1. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach w zakresie wskazanym przez Zamawiającego stanowiącymi załączniki nr 3 i nr 4 do SIWZ. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty będą budzić wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 7) w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt 3); 8) w przypadku gdy Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy) – dokumenty wymienione w pkt 3). 9) w celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda: nie dotyczy. 6. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast wymaganych dokumentów, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 7. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się żądanych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wymagane dokumenty/oświadczenia winny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 10) W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126). 11) Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 12) Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub umocowania prawnego w oryginale lub w formie kopii potwierdzonej notarialnie, udzielonego osobie/osobom podpisującej/podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego. 13) Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 14) W przypadku, kiedy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie, wówczas mają obowiązek ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przedmiotowe pełnomocnictwo należy załączyć do oferty. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana wówczas Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 15) Oświadczenia, o których mowa w ww. Rozporządzeniu dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 16) Dokumenty, o których mowa w ww. Rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 5, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 17) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 18) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 19) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg
nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się
udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4)
Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do
ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia
do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.)
Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty
zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba
wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny,
partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna
liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7)
Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy
przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana
maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje
dodatkowe:
Zamówienie
obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres
strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące
dynamicznego systemu zakupów:
Informacje
dodatkowe:
W
ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert
w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje
się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do
sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8)
Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy
wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje
się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu
zamówienia:
Należy
podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji
elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje
dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki
jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą
warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości
postąpień):
Informacje
dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji
technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania
dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje
o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy
wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Warunki
zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
98,00 |
Zabezpieczenie kredytu |
2,00 |
IV.2.3) Zastosowanie
procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo
innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane
jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych
bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany
jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy
podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje
dodatkowe
IV.3.2)
Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego
opisu:
Informacja o
wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego
przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli
zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny
harmonogram postępowania:
Podział
dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać
informacje na temat etapów dialogu:
Informacje
dodatkowe:
IV.3.3)
Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym
muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział
negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom
poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych
warunków zamówienia:
Informacje
dodatkowe:
IV.4)
Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas
trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Termin składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia
licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5)
ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
4. Zamawiający
przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w zakresie: a)
skrócenia terminu spłaty kredytu na wniosek Zamawiającego, b) zmiany terminu
spłat rat kredytu na wniosek Zamawiającego, c) wcześniejszej spłaty części lub
całości kredytu na wniosek Zamawiającego, d) przesunięcie (wydłużenie) terminu
uruchomienia kredytu, e) zmianą prawa mającą wpływ na termin lub zakres
wykonania zamówienia, f) zmiany podmiotowe po stronie Zamawiającego i
Wykonawcy, g) zmiany w harmonogramie spłat kredytu i odsetek, w każdym czasie
na żądanie Zamawiającego, h) zmiana stawki procentowej marży banku – jedynie w
wypadku jej obniżenia, i) konsolidacja kredytu. Powyższe zmiany umowy nie mogą
powodować naliczenia i pobrania przez Wykonawcę żadnych dodatkowych opłat i
prowizji.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli
dotyczy):
Środki
służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-08-09,
godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia
zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w
jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu
składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace
rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub
części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
|
|
Załączniki do pobrania :
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Ilona Sklepińska
- Data udostępnienia w BIP: 2018-08-01 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Ilona Sklepińska
- Data ostatniej aktualizacji: 2018-08-01 14:06:52
- Liczba odsłon: 461
- Historia dokumentu: