Ogłoszenie nr 33330
- 2017 z dnia 2017-02-28 r.
Płońsk: Konserwacja sieci oświetlenia ulic, placów i
dróg publicznych na terenie Gminy Płońsk w okresie od 01.03.2017 r. do
31.12.2019 r.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie
ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie
dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa
projektu lub programu
Zamówienie było
przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
Ogłoszenie o
zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego
zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot,
któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez
zamawiających
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające
zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Płońsku, krajowy
numer identyfikacyjny 13050494900000, ul. ul. 19 Stycznia 39, 09100
Płońsk, państwo Polska, woj. mazowieckie, tel. 236 625 635,
faks 236 622 426, e-mail zamowieniapubliczne@ugplonsk.pl
Adres strony internetowej (URL): www.ugplonsk.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku
wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania
postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
(jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających
indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z
zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz
pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających
zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT
ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Konserwacja sieci oświetlenia ulic, placów i dróg
publicznych na terenie Gminy Płońsk w okresie od 01.03.2017 r. do 31.12.2019
r.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość,
zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie
zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -
określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty
budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest konserwacja sieci oświetlenia
ulic, placów i dróg publicznych na terenie Gminy Płońsk w okresie od
01.03.2017 r. do 31.12.2019 r. urządzeniami oświetleniowymi od zmierzchu do
świtu, polegającym na zapewnieniu świecenia 724 punkty świetlne, stanowiących
własność Wykonawcy. Utrzymanie urządzeń oświetleniowych obejmuje niezbędne
czynności eksploatacyjne i konserwacyjne, a w szczególności: a) oględziny i
przeglądy techniczne urządzeń aparatury zasilającej, pomiarowej i
sterowniczej, b) oględziny i przeglądy tras linii napowietrznych i kablowych,
c) przeglądy techniczne opraw, d) wymianę źródeł światła, e) pomiary
skuteczności ochrony od porażeń z częstotliwością przewidzianą przepisami, f)
wymianę wyeksploatowanych słupów i wysięgników, g) wymianę wyeksploatowanych
opraw, h) wymianę wyeksploatowanych tablic i szafek, i) wymianę linii
napowietrznych i kablowych, j) wymianę uszkodzonych elementów zasilania i
sterowania oświetleniem, k) naprawę lub wymianę uszkodzonych kabli, l)
podwieszanie zerwanych przewodów, m) wymianę opraw, oprawek, stateczników,
kondensatorów, n) wymianę połamanych lub uszkodzonych słupów, o) wymianę
wysięgników, uszkodzonych tabliczek słupowych, drzwiczek wnękowych latarń, p)
likwidację awarii w urządzeniach oświetlenia ulicznego, r) dyspozycyjność i
dozór techniczny nad urządzeniami oświetleniowymi, s) prowadzenie rejestru
zdarzeń.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV: 50232100-1
Dodatkowe kody CPV:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego
systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE
ZAMÓWIENIA
|
|
Postępowanie/część
zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
|
|
IV.1) DATA
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/02/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez
VAT810592.19
WalutaPLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba
otrzymanych ofert
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich
Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami
Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie
zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Energa Oświetlenie Sp. z o.o., , ul. Rzemieślnicza 17/19,
81-855, Sopot, kraj/woj. pomorskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii
Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
IV.6)
INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH
Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej
oferty/wartość umowy 997028.39
Oferta z najniższą ceną/kosztem 997028.39
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 997028.39
Waluta: PLN
IV.7)
Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia
podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona
podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9)
UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA,
ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1)
Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na
podstawie art. 67 ust 1 pkt.1 lit. a, art. 67 ust 1 pkt. 1 b ustawy
Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić,
dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Wybór usługodawcy na realizację usługi polegającej na świadczeniu na rzecz
gminy oświetlenia ulicznego w trybie przetargu jest możliwe wyłącznie w
sytuacji, gdy gmina posiada własną, odrębną sieć oświetleniową. Wtedy koszty
zakupu energii i świadczenia usług przesyłowych rozliczane są według taryfy,
a zadanie bieżącej eksploatacji powierzone jest podmiotowi wybranemu w trybie
ustawy PZP. Problemy powstają natomiast w przypadku korzystania z urządzeń w
całości stanowiących własność przedsiębiorstwa energetycznego. W tym
przypadku realizacja zadań gminy w zakresie oświetlenia powinna następować
poprzez zlecenie świadczenia usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu
energetycznemu dysponującemu taką infrastrukturą. Przeprowadzenie
postępowania przetargowego naruszałoby w sposób ewidentny art. 140 kc. W
ocenie Urzędu odmowa przedsiębiorstwa energetycznego dostarczania energii,
która była właścicielem sieci, nie stanowiła stosowania przez nie praktyki
ograniczającej konkurencję, polegającej na nadużywaniu pozycji dominującej na
rynku przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej. W uzasadnieniu
wskazano, że żądanie, aby przedsiębiorstwo udostępniło swoje mienie w celu
prowadzenia w oparciu o nie działalności gospodarczej przez innego
przedsiębiorcę, byłoby zbyt daleko idącą ingerencją. Godziłoby to w prawo do
nieskrępowanego eksploatowania, dysponowania i zarządzania majątkiem trwałym
samodzielnego podmiotu jako atrybutu wolności gospodarczej. W związku z
powyższym, jeżeli Energa jest właścicielem urządzeń na terenie gminy, pozostaje
jedynie, zastosowanie art. 67 ust 1 pkt 1a i 1b PZP, w którym zamawiający
udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą.
|